tisdag 13 januari 2015

...varar fram till påska!




Lite bilder från ena hörnan i vardagsrummet. Orkar ju inte städa i hela rummet, så jag sköt bara Johns alla leksaker ut ur bild. Lat värre! Granen skall vara kvar ett tag till. Om inte annat, så i ren protest mot att folk tror att julen tar slut i mellandagarna och kastar ut allt innan nyår. Julen BÖRJAR på julafton kära ni! Den varar kanske inte riktigt fram till påska, men näääästan. Vi tog granen från vår egen tomt, bakom huset. den skulle ändå huggas ner. Den är inte perfekt precis, men betydligt bättre än Gräslige Granen Greger, som vi hade för två år sedan. Jag överväger att kalla årets för: Betydligt Bättre Beda.

...och så fotöljen som jag klädde om i höstas. Med tyget som jag inte kan se mig mätt på! Har ännu inte bestämt mig för vad jag skall göra av det som blev över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar