måndag 14 mars 2016

Att vara hemmaförälder

Det bästa med att vara mamma på heltid:
1. Jag får spendera nästan all tid med mina barn och se all fantastisk utveckling. Varenda litet steg framåt! Det är häftigt.
2. Jag styr mycket över min egen tid. Vill vi vara hemma, så är vi det. Vill vi fara någonstans och hitta på något kul, så gör vi det.
3. Jag slipper splittringen mellan hemmet och jobbet. Mitt hem är min arbetsplats. Mitt vanliga jobb går dessutom ut på ungefär samma saker som jag gör hemma, och då gör jag det hellre här för oss än för någon annan. Man behöver dessutom inte stressa med hushållsabetena. Man kan göra lite då och lite då. När man orkar och känner för det.
5. Eftersom mina pojkar sover bra och leker mycket för sig själva får jag ofta tid till att sitta med mina hobbys. Stickning för det mesta nuförtiden...
6. Jag avskyr tidiga mornar. Så vi drar oss ofta länge på morgnarna och tar en brunch istället för frukost.
7. Om man skall handla, är det jätteskönt att kunna gå i affärer när alla andra jobbar. Lugnt och skönt!
8. När det är som idag, strålande sol och blå himmel, då kan man gå ut och njuta precis när man vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar