onsdag 17 december 2014

John skall bli storebror!

Detta vet redan många av er som läser, men kanske någon missat det. I slutet på april är nedkomsten beräknad, och det ser vi fram emot väldigt mycket. Vi vet dessutom redan könet på bebisen och har bestämt namn, vilket gör att vi inte väntar på "någon" längre utan på en alldeles speciell person!

Jag har haft en betydligt lättare graviditet hittills än den första. Det är väldigt skönt. Minus dock för att foglossningarna började mycket tidigare. Jag måste tänka mig för så att jag inte står eller går för mycket i ett sträck. Annars får jag hiskeligt ont dagen efter. Dock, väljer jag hellre foglossningar än illamående. I alla fall de jag har prövat på.

Jag är nu i vecka 22 och bebisen sparkar för fullt i magen. Det är härligt att känna att den rör på sig och har det bra. Förra veckan var vi på ultraljud, och allt såg bra ut. Ultraljud är bland det häftigaste jag varit med om, näst efter förlossningen! Efter nyår skall jag på första kontrollen där man lyssnar på hjärtat. Det är också en väldigt speciell upplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar