tisdag 21 juli 2015

Min musiksmak

Jag lyssnar nästan aldrig på musik. Men när jag väl gör det så gillar jag glad musik! Det skall vara så att man riktigt känner hur det spritter i benen, och gärna med det där lilla extra. En liten tromboneslinga här och där, ett riktigt skönt riff, sköna trumtakter, eller kanske bäst av allt: stämsång som får en att rysa. Jag gillar instrument som sticker ut. Brass, munspel, säckpipa, kontrabas!

Här kommer några tips på sådant som ligger på min spellista:

Invisible people, med the Wallstones
Baby doll, med Top cats
Romeo, med Top cats
Hva gör vi nu lille du, med Gasolin
Luffarens vaggsång, med Ingemar Olsson

Jag lyssnar väldigt sällan på texterna, bara musiken. Så jag kan inte garantera att texterna är så väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar