onsdag 25 november 2015

Julkort

Hade gärna velat måla nya julkort till i år och trycka upp. Men jag har helt enkelt inte hunnit med det i höst. Får försöka måla nu under jul medan julinspirationen infinner sig, och trycka upp dem till nästa år. Men, jag har en del kort kvar från förra året, som jag lagt ut på hemsidan. 3 kr st, eller 2 kr st om man beställer fler än 20.

Idag har jag och pojkarna varit ute och flaxat hela dagen. Först öppna förskolan i Burträsk. Idag var första gången John presenterade sig själv under namnrundan i början. Han hade satt sig på en liten stol i ringen, (Vi andra sitter alltid på golvet, men idag var det med en gravid mamma som behövde sitta på en stol och då skulle John också göra det såklart :) ) och när ledaren presenterat sig och sen vände sig mot honom och frågade; och vad heter du? Så sa han klart och tydligt: Nånn! Oj, oj, oj...det är ju för sött! Vem är denne nån då, kan man fråga sig? :)

Det var en lite äldre pojke där idag på fem år, som också hette John. Men min lille grabb verkade inte förstå detta riktigt, att de hade samma namn. Han kallade honom för Albin istället. Och det gick ju bra det också!

Sen for vi till stan och gick på second hand med farmor. Tänkte köpa kläder till John, men se det fanns inte ett endaste fint plagg i hans storlek.Det har aldrig hänt förut. Tvärt om har jag hittat så mycket fint till honom där, en del byxor tex som sett helt nya ut! Men, men, så är det när man vill handla miljövänligt! Man kan inte beställa precis vad man vill ha då inte. Vi får leta igen en annan gång. istället fann jag en fin kappa till mig själv! ...och en broderad julbonad!

Nu måste jag gå i säng. Tre sena kvällar på rad. Aj, aj, aj...bådar inte gott för morgondagen! Men jag får trevligt besök, så det löser sig nog. :) Over and out!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar