tisdag 23 februari 2016

Om att se bra ut...

Så förvirrad idag! Igår bokade jag in både optikerbesök och fotvård nu i veckan. Optikertid fick jag på tisdag och fotvård på torsdag. Så idag var det då tisdag och jag som kanske alltid varit lite smått snurrig har ju efter barnafödande blivit rent virrig å det grövsta så jag irrade runt och letade mitt presentkort till fotvården säkert fem gånger, för att varje gång, efter en stund stanna upp och komma på att just det ja, det var ju optikern idag! Tillslut såg jag framför mig hur jag satt i väntrummet till fotvården och efter lång väntan går fram till disken för att försynt påpeka att det borde vara min tur snart. Hon bakom disken tar mitt namn och upplyser mig om att jag är bokad först på torsdag, varpå jag utbrister: Skit också! Då skulle jag vart hos optikern nu!

Detta skulle mycket väl ha kunnat inträffa. Numera blir jag lättad varje gång jag lyckas genomföra de mest simpla saker utan större katastrofer till följd. Vet inte om jag lyckades till 100 % idag. Eventuellt förolämpade jag optikern. Råkade påpeka att han snackade lite Stockholmska, och han som är född och uppvuxen norrlänning, men visserligen studerat i Stockholm såg inte helt nöjd ut.

Nåväl. I övrigt gick det bra. Jag fick undersökningen för 100 kr istället för 400 pga att det var seniordagen idag. Alla pensionärer fick rabatt. Jag också tydligen. Den fick jag dock innan jag hade sagt det där om dialekten. Tur det. Annars hade det nog blivit lika dyrt som vanligt.

Anledningen till mitt besök var att jag tycker mig se så dåligt i linserna nu för tiden. Har nästan slutat använda dem. Ser så väldigt mycket bättre genom glasögonen. Tydligen kan ögonen förändras av hormonförändringarna som sker när man blir gravid och mamma och hela den här karusellen som gör mig till en mycket snurrig människa. Så nu skall jag få testa två nya linssorter för att se om de sitter bättre på ögat. Synen hade inte försämrats i alla fall. Skönt det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar