onsdag 7 februari 2018

Nystart

Om man skulle göra ett försök till att friska upp den här bloggen en smula. Att ligga i träda ett tag är kanske bara nyttigt. Vi får se om det finns inspiration och energi till att dra igång igen. Jag gör ett försök helt enkelt.

Idag är det vitt överallt ute. Till och med himlen är vit. Och det singlar små lätta flingor i luften. Men i söndags såg det ut såhär:





Vi har nyss sett det senaste avsnittet av Mandelmanns gård och jag blir sugen att planera sommarens odlingar. Skriva ner vad jag skall så och vad som måste förkultiveras inne, kanske beställa frön. Men samtidigt...det där med att planera är inte min starka sida. Eller snarare, att planera det kan jag, men att följa en plan, det är en annan femma. Det blir som det blir i slutändan ändå...och det är bra så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar