måndag 30 juni 2014

Home is where your heart is

Det här skulle egentligen bli ett inlägg med bara foton. Men mamma och pappa har ny dator med nytt operativsystem, eller vad det heter, och jag hittar ingenting och fattar inte hur man gör, så det får bli en annan dag. När jag lärt mig. Om jag orkar lära mig. Man vet aldrig.

Hur som, så sitter jag här och funderar mitt i natten...borde sova. Min man fyller år idag. Men jag är ju bortrest och han hemma själv, utan fru och son som skulle uppvaktat och skämt bort honom riktigt ordentligt! Åh, vad jobbigt det är ibland att inte kunna ha alla sina närmaste och käraste på samma plats. Men lite nyttigt är det också...för man inser alltid hur mycket de betyder för en och hur mycket man älskar dem! För att inte tala om hur underbart det blir när man kommer hem!

...och nu har klockan passerat midnatt och min man fyllde år igår. Och jag kom en dag närmare hemresan.

...Nu låter det som att jag misstrivs i barndomshemmet och så är absolut inte fallet! Tvärt om! Det är ju helt underbart att vara här,  tillsammans med föräldrar och alla syskon i en enda högljudd och bullrig röra. MEN...nog fattas det någon alltid! Som en liten tom gnagande känsla i hjärtat. Och "borta bra, men hemma bäst" som man säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar