måndag 2 juni 2014

Köksinredningen har anlänt.

I onsdags kom vårt nya kök från IKEA. Många förpackningar! Vi har i alla fall lyckats skruva ihop alla stommar och idag började vi riva så smått i köket. Åh, vad jag längtar tills all renovering är klar och man kan få börja med det gottaste! Att inreda. Fundera på vars man skall sätta sina små rosporslin-saker, vars pelargonerna gör sig bäst, vilka tavlor som skall hängas upp och var, sy gardiner av något fint loppistyg man har i gömmorna, osv. Det är så simpla göromål egentligen, men jag blir så glad av det! Jag blir glad bara av att tänka på det till och med. Det är fint att man kan få glädjas åt små enkla saker också här på jorden!


Lite frön har jag hunnit med att så. Blomkrasse, zinnia, liten prästkrage och rödkål. Allt är omplanterat sen denna bild togs, krassen ute i krukor och resten i mindre plastkrukor inne. Tyvärr verkar rödkålen inte överleva...men, men, vet ändå inte riktigt vars jag skall göra av den när den behöver planteras ut.


Prutade ner en riktigt risig vit pelargon på konsum i veckan. Det fina med pelargoner är att de ganska lätt blir snygga igen, när man fixar till dem lite. Helt klart ett värt köp!


En annan pelargon, som inte blommar för tillfället. Kan man får för många pelargoner? Tror inte det. I så fall kan man alltid ge bort några till sina grannar eller goda vänner! Lyktan är en gammal från min morfars syster. Tyvärr läcker den i botten, så den går inte att använda, men det är ju vacker ändå. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar