tisdag 24 juni 2014

Fix med rabatterna

Idag har vi varit ute och grävt i rabatterna framför huset. De är de enda jag har än så länge, så de får inhysa allt jag sått och allt jag får så här i början. För att få plats med allt var vi tvungna att röja bort en del av det som redan fanns där. Vissa blommor hade ju dessutom spritt sig i hela rabatten och vi spenderade en del tid på att dra upp rötter härs och tvärs ur jorden. 


Anders la ner en hel del tid på den här Spirea-roten. Men ingen rot i världen står emot en stark norrman!


Den här fina trälådan fick jag av ett äldre par på återvinningsstationen idag. Fin! Och allt man kan få gratis är ju bara bäst! Den skall jag tvätta med vatten och såpa imorgon och så får den agera blomsterbord inne någonstans.




Nu är det bara att hoppas att allt rotar sig som det skall, så att man får en prunkande och härlig rabatt att binda buketter från. Stort tack till Terese och Anders för mycket god hjälp!

2 kommentarer:

  1. Så kjekt å se deg og besøket igang med hage og blomster! Takk for hilsen på blogg! Jeg gleder meg også veldig over Guds fantastiske skaperverk som blomstene er! Sommer klem fra oss 5:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns knappast något som ger sådan ro, som att pyssla i trädgården!

      Radera