fredag 20 juni 2014

Vilka är ni?

Hur firar man midsommar om man bor i en renovering men ändå måste vara hemma för att kunna måla i köket två gånger? Tja, förslagsvis kan man ta emot en morbror med familj som rest långväga och skall fortsätta med det ett tag till. Helst skall de inte vara kräsna med maten, eftersom det är svårt att få till något vidare utan ett ordentligt kök. Korv med bröd och därefter fika med Frödinges, färdiga, frysta tårtor. Det går det också. Vi fick en fin ros! 


Och igår fick vi en fin miniprästkrage av svärfars, som kom med mat! Är inte det helt fantastiskt att kunna bli så bortskämd! Nu har vi i alla fall lite midsommarkänsla på bordet. Och dagen till ära har vi röjt och städat litegranna, så att det nästan känns hemtrevligt trots röran.




Mina zinnior som jag sådde i våras behöver planteras ut! Men vem har tid med det? Och vars skall de sättas? Jag har bara två rabatter och de är redan överfulla. Kommer väl sluta med att de få blomma inomhus. Praktiskt om man vill plocka en bukett när det regnar. 


Glad midsommar på er allihop! Igår hade jag 76 visningar på bloggen, och det känns som om att det inte bara kan vara mina systrar som läser den då. Vore kul att veta vilka ni är!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar