tisdag 5 augusti 2014

Godafton!

Vad roligt att se att ni tittar in här trots en veckas bloggtorka! Med andra ord så kommer här ett efterlängtat inlägg, om än ett kort sådant.

Vi har varit på en liten minisemester, till IKEA i Haparanda, för att byta några lådor till köket som vi fick fel. Sen for vi inlandet, stannade vid en badplats och både kvällsbadade och tog morgondopp! Härliga tider! Lite loppis blev det, dock inga direkta inköp, men det är ju kul att bara titta också.

Sen tillbringade vi några dagar tillsammans med svärföräldrarna i svärfars hemställe i skogen, långt bort från det mesta. Efter en 6 km promenad på torsdagskvällen, hade jag myggbett stora som bölder i knävecken. USCH! Men vill man svettas får man lida pin, som det heter. På lördagkväll vart vi bjudna på grillfest i grannbyn. En riktigt trevlig tillställning, med tipspromenad, pilkastningstävling och god mat. Sista pilkastningsomgången lyckades jag med konststycket att sätta alla pilar utanför tavlan, vilket bara var en till som klarade, och han hade bara ett öga. Så jag får nog tillstå att det var en större bravad av mig. Det beror på att jag inte kan kasta. Har aldrig kunnat. Jag som var usel på friidrott fick alltid rådet: ja, men ställ upp i "kast med liten boll" då. Jo, just det! Typ den grenen jag var sämst i. Jag hoppade inte en meter ens i längdhopp, men jag kastade knappt en meter heller så. (Okej, en anings överdrivet...)

Hur som, tidigare på lördagen sköt jag älgstudsare för första gången. Det gick desto bättre! Trots för tung och lång bössa lyckades jag med konststycket att nästan bli godkänd på första serien. Men så har jag gått i luftgevärsskytte också som barn. Kammade hem nåt pris rentav om jag inte minns fel.

I söndagskväll kom vi hem. Hettan här håller i sig. 48 grader i solen och 30 i skuggan...hjälper tyvärr inte att hålla sig inomhus. Så man får mest ligga i plurret. Tur vi bor nära vattnet. I kväll började vi på bordet jag planerat att bygga. Hoppas vi orkar fortsätta imorgon, i så fall skall ni få lite bilder på det.

Tja, inte så kort ändå. Nu tänker jag kojsa, innan jag gäspar käken ur led. (Ja, jag har bokstavligt talat gjort det två gånger, men den historien får ni en annan gång.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar