tisdag 25 november 2014

Förberedelser för advent...


Igår och idag har jag stökat runt som aldrig förr här hemma. Det är så härligt när man har energi att uträtta någonting! igår tvättade jag fönster, strök julgardinerna och hängde upp dem, samt plockade fram stjärnor och ljusstakar till fönstren. Vi reser bort i helgen, så det är lika bra att göra det klart. Jag passade på att stryka mina kökshanddukar när jag ändå hade framme järnet, vilket jag aldrig gjort sen jag fick eget hem. Men vilken tillfredsställande känsla att ha perfekta linnehanddukar i skåpet! Det var inte sista gången det blev gjort inte. Jag har så fina linnehanddukar med monogram, som inte alls har något med oss att göra, eftersom jag köpt dem på loppis. Men istället kan man roa sig med att fantisera om vad de som hade dem innan hette.



Idag har jag och John varit i skogen och plockat lav, mossa och lingonris. Sen virade jag ljuskronan med lingonris och rött band, blev väldigt juligt och vackert. Gäller bara att hålla sig fram till jul, och inte tända ljusen i förtid! Adventsljusstaken fick lite lav och lingonris också. Äkta lav, inte den förgiftade varianten som man köper i affären med brandskyddsmedel på. Ljusen skall ju aldrig brinna när vi inte sitter vid bordet.




Ganska läckert att ta in lite granris och ha i krukor eller vasar. Inte bara juligt och fint, det luktar dessutom fantastiskt gott! Kvällen avslutades med stickning och glöggdrickande tillsammans med svärmor. Perfekt avslutning på en mycket bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar