måndag 10 november 2014

Vintervila








Idag har jag burit ner alla pelargoner i källaren. Nu kändes det rent av skönt att bli av med dem. De skall få vintervila...och i mitten av januari tar jag fram dem igen och klipper ner dem helt. Så får de börja om från början. De står nu i ett hörn i tvättstugan, där det kommer in lite ljus. Ni kan lika gärna få se lite av resten av källaren. Här går temat i blått. Vi har inte gjort någonting med källaren och det lär nog dröja ett tag, även om jag gärna vill snygga till i tvättstugan.


 Inte mindre än tre matkällare har jag! Med hyllor för otaliga syltburkar och saftflaskor. Blir bra, när vi så småningom får lite fruktträd och bärbuskar.



Som sagt finns det en tvättstuga, ganska rymlig sådan, med dusch och en fantastiskt vacker färg på kaklet!


Och så pannrum såklart. Med ved, ved, och ännu mera ved. Här springer jag om dagarna och Oskar om kvällarna och eldar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar