fredag 7 november 2014

Vintern smyger sig på...


Kylan smyger sig på, och då är det dags att återigen plocka fram stickor och garn. Märkligt vad det kliar i fingrarna bara det blir lite kallt. Tyvärr hittade jag lite halvgamla projekt som jag tvingar mig själv att göra klart innan jag börjar på något nytt. Bäst så...med en lätt ADHD (min högst egna diagnostisering), blir det annars snart ett berg av halvfärdiga koftor och mössor. Men igår var jag med svärmor och handlade lite nytt garn, så snart blir det nya projekt!

Solen är inte uppe många timmar om dagen inte. Men de få timmar det är ljust, står den ju så lågt att hela rummet blir fyllt av strålarna. Det är vackert...men usch vad mycket damm det verkar finnas här...konstigt, jag som ändå dammsuger vissa veckor. Fönsterna skall vi bara inte tala om. Snart fungerar de utmärkt som solskydd trots att de saknar persienner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar