onsdag 15 januari 2014

Borta bra, men hemma bäst!

Så var vi åter i Norrland efter nästan en månad hos mina föräldrar i Västergötland. Man tror man skall hinna med så mycket när man stanna så länge...och det gjorde vi väl också i och för sig, men tiden gick fort!

Vi började med att fira min kära mor, som fyllde 50. 


Sen stod julen på tur och jag och mina systrar hann med en hel del i pysselväg. Bland annat byggde vi pepparkakshus. Med mycket kristyr! Det blir ju mycket godare då!



Mitt i julen fick vår farmor komma hem till himlen. Jag är väldigt tacksam för att det hände när vi var där, så att vi kunde hälsa på när hon låg på sjukhuset. Vi hann ju dessutom träffa henne två gånger medan hon var frisk! John kommer ju tyvärr inte ha något minne av henne, men farmor tyckte det var väldigt roligt att se honom!


Och nu är vi som sagt hemma. Vi har hunnit med att gå på bröllop och jag har haft mjölkstockning. Så går det när man inte klär sig ordentligt! Idag är jag i alla fall feberfri, och det är väldigt skönt! 

Snön och kylan kom precis lagom till att vi kom hem. Igår kväll hade vi -28 ute. På dagtid ligger temperaturen på runt -15. Vi har ungefär 30 cm snö. Det är mycket vackert! Det snöar faktiskt just nu, ser jag. 

Lilleman har naturligtvis vuxit en massa medan vi varit söderut. Han skrattar med små ljud och jollrar hela tiden. Knappt en tyst stund medan han är vaken. Det är roligt att se hur han utvecklas.

Nu väntar hushållsarbetet på mig. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar