måndag 5 maj 2014

IKEA

Torsdag till lördag i denna veckan, har spenderats i Haparanda. Jag slog mitt något blygsamma rekord i hur långt norrut jag varit i Sverige. (Förut var det Luleå.) Dock var det tyvärr inte mycket att se i den stan. Inte en kotte på gatorna, och inte i affärer eller på restauranger heller för den delen. På IKEA däremot var det ganska mycket folk. Det kanske är där man hänger om man bor i Haparanda. 

Vi har beställt kök. Det var vårt ärende. Visserligen köptes det ju en hel del andra saker också, men som min man sa när vi kom hem och bar in allt: Vi har ju inte köpt något roligt. Lite så kändes det faktiskt. Men det skall bli roligt när köket är klart. I alla fall skall det bli väldigt skönt med bänkar i normal höjd, så man slipper kröka på ryggen varje gång man diskar. 

Vi bestämde oss för Bodbyn grå, med bänkskiva i björk. Tror det kommer bli väldigt fint. Nu skall det funderas ut färg till tak och väggar, kakel, golv och diverse annat. Sen är det bara att börja riva! Det ser jag fram emot. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar