onsdag 7 maj 2014

Lapptäcke

Blev så sugen på att sy ett lapptäcke för några veckor sedan att jag for in till stan och handlade lite stuvbitar på Ohlssons tyger. Klippte till lappar och satte igång samma kväll, men sen blev det liggandes såklart. Jag är expert på halvfärdiga projekt. Men igårkväll och idag har jag sytt de små stunderna som jag fått ledigt för lilleman och nu är det klart! 


Det mintgröna tyget är randigt vitt/grönt på tvären, men det syns nog ganska dåligt på fotona. Tyvärr måste jag komprimera bilderna numera, då vi inte har obegränsad surf längre. Det andra tyget är grå-beige med vita prickar.


I måndags var jag och lilleman på stan och luncha med en kompis som jag jobbat med. John fick den här gröna filten som hon virkat. Riktigt imponerande storlek dessutom. Själv gör jag helst små saker som blir klara fort. Lustigt nog var den i nästan exakt samma färg som det gröna på lapptäcket!


Nu har John fått det riktigt mysigt i sin sovhörna! Jag längtar efter att få byta ut tapeten i sovrummet...
Men en sak i taget! 


1 kommentar: