onsdag 14 maj 2014

På fönsterbrädet

När jag gick på gymnasiet fick jag ett presentkort på blommor. För det köpte jag bland annat en fredskalla. (Tror de heter så.) Den är väldigt tacksam att sköta, då det inte gör något alls att den torkar lite emellanåt, tvärtom så brukar det generera fler blommor. Man kan dessutom dela på den väldigt lätt, så vips har man två. Nu har det alltså gått 6 år sedan jag slutade gymnasiet, och jag har inte mindre än 8 kallor, och då har jag gett bort 3 stycken också. Alla från samma ursprungsplanta. Tyvärr har jag aldrig fått dem att ge mer än en blomma åt gången, men det är roligt när de blommar! Nu står en i full blom och två stycken har knoppar på g. det kan ta ett tag mellan varje blomma, men å andra sidan blommar de också väldigt länge.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar