tisdag 13 maj 2014

Sängkläder

Lillpalten fick nya påslakan häromdagen. roligt att sy sådant som går fort! Tyget köpte jag som stuvbit på Ohlssons tyger. Jag gillar randigt, och John gillar färger, så det satt som en smäck! Vi har inte köpt en enda leksak till honom. Han har ärvt det mesta han har. Den stora rosa nallen hade jag när jag var liten, kaninsnuttisen har han fått av farmor och den lilla björnen fick han på IKEA. De hade fiskedamm, vilket han ju var alldeles för liten för, men han fick en nalle i alla fall. Och man såg faktiskt på honom att han blev glad för den. Bokstäverna på väggen har han fått av sina faddrar och tavlan tror jag Oskar hade på sitt rum som liten. Den virkade filten är som sagt från Julia, och sängen har vi visserligen köpt men begagnad. Kudde, täcke och madrass har han fått ärva av sina sysslingar. Perfekt med återvinning! Bra för både miljön och plånboken. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar